niedziela, 4 marca 2018

Niedziela z hafciarskim alfabetem - B

To już druga niedziela z hafciarskim alfabetem.
Dziś w roli głównej wystąpi litera


Czas więc na moje skojarzenia związane z tą literką.

**************************

B jak Blog

Muszę od tego zacząć, bo gdyby nie ten


to bym dziś tego posta nie pisała, a Wy byście nie wiedzieli, że gdzieś
tam na północy polski mieszka sobie jakaś Czarna dama :)
Haftować zaczęłam we wczesnej młodości, potem robiłam to sporadycznie,
a w końcu jakoś odeszłam od haftu na rzecz szydełka i dopiero po założeniu
tego bloga znów do tego powróciłam. A w tym roku zapisałam się na tyle
zabaw blogowych, że praktycznie nie ma dnia bez postawienia kilku krzyżyków.

***********************

B jak Bobinki

Czyli tekturki na które nawija się mulinę.

Obrazek ściągnięty ze strony  coricamo.pl

Ja je mam tekturowe, bo takie zaczęłam sama na początku kupować,
dostałam też takie w prezencie od Eluni i są super, choć niestety przy częstszym
używaniu, jak to tektura, niszczy się i rwie. Dlatego też zastanawiam się jak
zachowywały by się bobinki plastikowe, czy dłużej by wytrzymały?

A szperając w internecie znalazłam na stronie Hogaty takie
śliczne cudeńka, na które można nawinąć też wstążki czy koronki


Jak to pięknie wygląda, normalnie zakochałam się w nich :)

************************
B jak Backstitch

Szczerze Wam powiem, że choć przygodę z haftem zaczęłam wiele lat temu,
to tak na prawdę z tym terminem spotkałam się stosunkowo nie dawno.
Ja osobiście tego wyrazu nigdy nie używam, choćby dlatego, że oznacza on
ścieg wsteczny, którego ja praktycznie nie wykonuje.


No może czasem kiedyś przy jakiejś zakładce...
Wiele z Was używa tego wyrazu określając kontury. A dla mnie kontur
to kontur, robię go jak mi się podoba, na pewno nie backstitchem

***************************

B jak Blackwork

Czyli tak zwany haft czarny - kolejna definicja o której przedtem nie słyszałam.
Oczywiście sam haft nie musi być w kolorze czarnym, żeby móc go tak nazwać.
Ja go kiedyś użyłam do wyhaftowania motyli w kolorze różowym i niebieskim


 A na jednej z ostatnich kartek walentynkowych posłużył mi
do wyhaftowania zakochanej pary


***************************

B jak Bajki

Postaci bajkowych w moich pracach przewinęło się dość sporo,
zarówno tych haftowanych jak i zwykłych umieszczonych na kartkach.
I nie raz jeszcze na kanwie zagoszczą, bo to wdzięczne wzory do haftowania.
Głównie powstają kartki, choćby te na moją Bajkową wymiankę kartkową

Ale między innymi też i zakładki


****************************

B jak Breloczki

Trochę już tych breloczków w swoim życiu zrobiłam.
Do tej pory wszystkie były haftowane na kanwie plastikowej,
który potem podklejam filcem.  A marzy mi się kiedyś zrobić brelok
dwustronny, haftowany na zwykłej kanwie i wypełniony w środku wkładem.


Kiedyś w jakimś sklepie był dostępne gumowe podkładki na stół
w formacie A3 za jakieś 4 złote, a ich wzór do złudzenia przypominał
splot kanwy. Kupiłam więc ich kilka z nadzieją haftowania na nich jak
na kanwie plastikowej (bo to o wiele taniej by wychodziło).
Małe wzory dało się haftować, czego przykład widzicie powyżej.
Misio, kotki czy sikorka są na tej podkładce wyhaftowane.
Ale na większe hafty to się już nie nadawało, gdyż splot był nie równy,
przez co wzór wychodził bardziej wydłużony, przykładem ten misio.


*********************

Na dziś to tyle skojarzeń i do zobaczenia za tydzień :)

25 komentarzy:

  1. Córcia! Sporo tych wyrazów na literkę " B " udało Ci się opisać, Opisy piękne - Spokojnej nocy buziaczki Pa

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie opisałaś literkę B. Bobinki cudowne, Jak kreacje balowe, a twoje bajkowe hafty są przepiękne. Haftujesz tak z pamięci czy nanosisz najpierw wzór? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Lidziu, przede wszystkim piękne prace! Super opisałaś literkę B. Osobiście bobinek nie używam, mulinę mam pochowaną w woreczkach strunowych. A na backstitche mówię różnie, jak mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow:))sporo Ci się udało znaleźć rzeczy na B związanych z haftem:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Lidziu! Bardzo [podoba mi się pomysł tych postów- ilez się można dowiedzieć! A ta skoreczka- breloczek, którą dostałam od Ciebie, zawiśnie jako bombka na mojej xxx choince 2018 :-D Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie sobie poradziłaś z literką, brawo!
    Miłej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej mnie urzekły bobinki i breloczki. Miło było się dowiedzieć nowych rzeczy o Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. O jak dużo skojarzeń! Super opisane! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam z dużym zainteresowaniem, a potem zaczęłam się zastanawiać, czy w moim haftowaniu znalazłoby się coś na literę 'b'.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile skojarzeń na literę B!
    Zupełnie nie wpadłam na breloczki, czy bajki, choć mam ich trochę na swoim koncie. A blackwork to moje - chcę spróbować na następny rok.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne skojarzenia i sporo tego w Twoim dorobku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo świetnych skojarzeń u Ciebie , zupełnie zapomniałam o blackworku :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam za tą zabawę i te skojarzenia. Mnie na myśl przyszła tylko bobinka !! Gratuluję kreatywności Lidziu.

    OdpowiedzUsuń
  14. o ,moja ulubiona zakładka z sarenką,zawsze mi ciebie przypomina,ale masz ciekawe skojarzenia

    OdpowiedzUsuń
  15. Misiu nie wyglada tragicznie, po prostu jest na etapie dojrzewania i szybko rośnie :) hehe:) swietne skojarzenia Lidziu, sciskam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie kochana :) Tyle pomysłów na literkę "B"
    Miło poczytać i zobaczyć fajne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe hafty Lidziu! Zachwyciła mnie niebieska karteczka z motylem.
    Miłego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale dużo masz skojarzeń na literkę B :) Śliczne bajkowe hafciki :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wow, ile skojarzeń z literką B i świetne prace

    OdpowiedzUsuń
  20. Podziwiam Ciebie pod każdym względem. Śliczności same!

    OdpowiedzUsuń
  21. Liduś, już uwielbiam ten cykl, bo coraz więcej ciekawostek na Twój temat się dowiaduję.
    Buziaczki posyłam pachnące wiosną.

    OdpowiedzUsuń
  22. Lidziu, czytając literkę A duzo sie ciekawostek o Tobie dowiedziałam, przy B jeszcze więcej i czekam na następne literki. Nie wiedziałam do tej pory co to są bobinki, a teraz wiem:)
    Sciskam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wiele świetnych skojarzeń i zakochalaam się! Zrobiłaś przecudowna zakładkę z Harrym <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Z tym alfabetem to jest świetna sprawa, z wielką ciekawością pochłaniam literowe posty :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje wszystkim za komentarze.
Każde Wasze miłe słowo sprawia mi ogromną radość
i daje siłę i chęć do dalszego tworzenia :)